01.
Zastanawialiście się kiedyś, co uzyskamy, kiedy reklamę danej marki, produktu lub usługi połączymy z wartościową treścią? Zestawienie tych dwóch składników daje nam gotowy przepis na artykuły sponsorowane! Przy ich tworzeniu nie można zapomnieć również o szczypcie fachowego tonu, języku, który pochłonie czytelników oraz przystępnej formie. Wszyscy dobrze zdajemy sobie sprawę, że nachalne reklamy męczą, denerwują i zniechęcają. W odróżnieniu od artykułów sponsorowanych, które potrafią podsycić ciekawość i wzbudzić szczere zainteresowanie marką. Taki umiejętnie napisany i opublikowany tekst będzie niósł tylko pozytywne skutki, jeżeli chodzi o wypromowanie firmy, zwiększenie sprzedaży czy pozyskanie nowych odbiorców. Sprawi także, że oferowane produkty i usługi zyskają lepszą sławę i staną się bardziej rozpoznawalne na rynku. A przecież właśnie o to chodzi – pragniemy, aby marka, którą powołaliśmy do życia, podbijała serca jak największej rzeszy osób.
Wartościowe linki umieszczone w tego typu tekstach, odsyłające do strony firmy, podniosą jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Oznacza to tyle, że nasza marka stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna. Natomiast dzięki ciekawym i merytorycznym treściom, będziemy mogli wykreować się na eksperta w danej dziedzinie i tym samym prześcignąć konkurencję. Korzyści płynących za dobrze napisanym artykułem sponsorowanym jest naprawdę cała masa. Trzeba tylko pamiętać, że współcześni internetowi odbiorcy są naprawdę bardzo wymagający, dlatego dobrze skrojony artykuł sponsorowany poza odpowiednią formą musi stawiać na ciekawą treść
Postaw na artykuły sponsorowane!
Artykuły sponsorowane publikowane są na różnych tematycznych portalach. To oznacza, że będziesz mógł w ten sposób trafić do nowej rzeszy osób i zainteresować ich swoją marką.
Im więcej osób usłyszy i zainteresuje się Twoją marką, tym większe prawdopodobieństwo, że odczujesz tego pozytywne skutki, sprzedając większą ilość produktów.
Wszyscy wolimy stawiać na rzetelne i sprawdzone marki, niż kupować kota w worku. Artykuły sponsorowane sprawią, że twoje produkty zyskają na reputacji.
Linki, które są umieszczane w artykułach sponsorowanych, mają bezpośrednie przełożenie na pozycjonowanie Twojej witryny. To oznacza, że Twoja marka będzie lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych.
Linki, które są umieszczane w artykułach sponsorowanych, mają bezpośrednie przełożenie na pozycjonowanie Twojej witryny. To oznacza, że Twoja marka będzie lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych.
Wychodzimy z założenia, że nawet jeżeli bardzo byśmy chcieli, to nie jesteśmy w stanie sprzedać wszystkiego wszystkim. Dlatego, zanim przystąpimy do pisania tekstu, określamy grupę odbiorców, do której bezpośrednio będą kierowane nasze artykuły. A w zasadzie indywidualnego odbiorcy, któremu chcemy wyjść naprzeciw i zaoferować produkt szyty na miarę jego potrzeb. Im lepiej poznamy potencjalnego czytelnika, tym skuteczniej będziemy mogli odpowiedzieć na jego oczekiwania. To pozwoli nam również odpowiednio dopasować język oraz strukturę tekstu.
Improwizowanie, lanie wody, czy słowa, które nie niosą za sobą żadnej treści – w naszych artykułach sponsorowanych tego nie uświadczycie. Szanujemy zarówno odbiorców, jak i Twoją markę, dlatego przed przystąpieniem do pisania zgłębiamy temat na wielu płaszczyznach. Z własnego doświadczenia dobrze wiemy, jak irytujące są artykuły, które niosą za sobą niewielki przekaz merytoryczny, dlatego nie popieramy takich praktyk. Wiemy też, z jaką prędkością zamykamy artykuły, które nie są wartościowe ani ciekawe, więc dążymy do tego, aby nasz potencjalny czytelnik został z nami znacznie na dłużej.
Czy widzieliście, że zaledwie 15% osób czyta internetowe artykuły od deski do deski? Zdecydowana większość z nas skanuje cały tekst, skacząc wzrokiem po różnych jego partiach. Dlatego wartościowa treść to jeszcze nie wszystko. Jej dopełnieniem będzie struktura, która pozwoli czytelnikowi dotrzeć do różnych części tekstu i ułatwić przyswajanie informacji.
Stawiamy na sprawdzone rozwiązania, a model AIDA znany jest w marketingu już od niemal stu lat! Skrót ten jest akronimem anglojęzycznych wyrazów. Attention, czyli przyciągnięcie uwagi; Interest to wzbudzenie zainteresowania w odbiorcy; Desire odnosi się do wywołania w nim uczucia pożądania do danego produktu oraz Action będące wezwaniem odbiorcy do działania, czyli do kupna wskazanego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi.
Dobrze skonstruowany artykuł sponsorowany często bardzo trudno odróżnić od zwykłego wpisu. Podstawowe założenie artykułów sponsorowanych jest takie, że powinny one zawierać wzmiankę o marce, usłudze, produkcie, który chcielibyśmy wypromować. W praktyce taki artykuł musi zawierać konkretny link odsyłający do docelowej witryny. W jego treść można również wplatać reklamowe grafiki. Wszystko musi jednak zostać zrobione w sposób subtelny, aby potencjalny odbiorca nie odczuł, że ma styczność z nachalną reklamą.
Co do tego, w jakiej formie napiszemy artykuł sponsorowany, ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia oraz wymagania wydawcy portalu, na którym tekst zostanie opublikowany. Przy tworzeniu tego typu treści, warto wziąć pod uwagę, co najbardziej przyciągnie potencjalnych odbiorców. Doświadczenie podpowiada nam, że najczęściej klikamy w poradniki lub recenzje produktów. Dobrą formą będzie również wywiad z ekspertem w danej dziedzinie. Warto również postawić na storytelling – w końcu nic nie jest w stanie tak dobrze oddziaływać na odbiorcę, jak historia i bohaterowie, z którymi można się utożsamić.
To, gdzie zdecydujemy się opublikować artykuł sponsorowany, zależy od celu, jaki najbardziej chcielibyśmy osiągnąć. Jeżeli celem firmy jest samo wygenerowanie ruchu na stronie, wówczas musimy postawić na popularne portale zrzeszające dużą liczbę czytelników. Kiedy jednak wolimy skupić się na przyciągnięciu do siebie konkretnego grona odbiorców szczerze zainteresowanych naszym produktem, wtedy warto stawiać na blogi czy portale tematyczne, za których pośrednictwem trafimy do naszej grupy docelowej. Dobrze jest również przed publikacją sprawdzić wiarygodność danej domeny.
Rozrzut pieniężny w tym przypadku może być naprawdę duży i wahać się od kilkunastu do kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych. Skąd tak duże wahania? Wszystko zależy oczywiście od witryny, na której chcielibyśmy taki artykuł opublikować, jej jakości i popularności. Nie oznacza to jednak, że publikacja artykułu sponsorowanego, na którą przeznaczymy kilka tysięcy złotych, zapewni nam murowany sukces.
Przede wszystkim należy upewnić się, czy nasz artykuł będzie pozostawał na danym portalu dożywotnio oraz, czy linki w nim umieszczone nie zostanę z niego usunięte po upływie określonego czasu. Warto również zwrócić uwagę na popularność danego serwisu, przeanalizować jego profil linkowy, jakość domeny oraz potencjał.
Wyskakujące reklamy internetowe stały się niemal synonimem wszystkiego, co najgorsze. Często są niedopasowane do odbiorców, zabierają przestrzeń na stronach internetowych, są nachalne i jest ich po prostu za dużo. Nic dziwnego, że większość osób decyduje się na ich unikanie lub blokowanie. Na artykuły sponsorowane natomiast użytkownicy trafiają dobrowolnie, często przyciągnięci i zachęceni ich treścią. Potrafią one zaciekawić, odpowiedzieć na nurtujące pytania, czy powoływać się na wartościowe dane. W dyskretny sposób przemycają informację o produktach i mają potężną moc wzbudzania potrzeby, aby sprawdzić i ostatecznie kupić wskazane rzeczy.
Po pierwsze należy przeprowadzić analizę i dobrać do naszego artykułu odpowiednie frazy kluczowe. Pomocne w tym zadaniu będą narzędzia, takie jak Google Keyword Planner bądź Senuto. Kiedy będziemy mieli już zaplanowane, jakie słowa kluczowe mają pojawić się w treści naszego sponsorowanego wpisu, możemy przejść do jego tworzenia. To bardzo ważne, aby zawartość artykułu była poprawna pod względem ortografii i stylistyki. Musimy zadbać również o unikalną treść. Kopiowanie cudzych tekstów, poza tym, że jest łamaniem prawa, nie opłaci nam się również w kontekście pozycjonowania. Kiedy posiadamy już unikalną treść bogatą w słowa kluczowe, wówczas należy jeszcze zadbać o jej strukturę. Oznacza to, że artykuł musi mieć nadany odpowiedni tytuł oraz śródtytuły. Poszczególne frazy mogą także zostać pogrubione. Ostatecznie nie można również zapomnieć o umieszczeniu linku bądź linków, które prowadzić będą do naszej strony docelowej. Jeżeli zadbamy o te wszystkie elementy, będziemy mieli gotowy artykuł sponsorowany zgodny z najważniejszymi zasadami SEO.
Nie odnajdziemy nigdzie zasad, które z góry narzucałyby długość artykułu sponsorowanego. Wiele zależy od tego, na jaką formę się zdecydujemy. Dla przykładu wywiady mogą być nieco dłuższe niż teksty poradnikowe. Dobrze byłoby, gdybyśmy w pełni wyczerpali temat, unikając przy tym pustosłowia, czyli typowego lania wody. Długość artykułu sponsorowanego może oscylować w granicach 3000–6000 zzs i często jest to optymalna objętość zarówno dla twórcy tekstu, jak i dla potencjalnych odbiorców.
Nie wiesz jakiej usługi będzie potrzebować Twoja firma? A może zastanawiasz się ile Ciebie to będzie kosztować?
Nie zastanawiaj się, tylko skontaktuj się z nami i uzyskaj profesjonalną pomoc i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.