Najlepszy sposób na promocję Twojej marki? Kampania PPC w Google Ads! Ciężko byłoby znaleźć lepsze miejsce na reklamę, niż przestrzeń, z której korzysta 97% polskich internautów, a także co siódmy człowiek na całym świecie. Takie rozwiązanie pozwoli przeprowadzić skuteczną kampanię zarówno w sieci wyszukiwania Google, jak i w witrynach należących do spółki, takich jak YouTube czy Gmail. Ale to jeszcze nie koniec. Firmę możemy promować w Google Display Network, co oznacza, że nasza reklama graficzna wyświetli się na tysiącach witryn z Polski lub z całego świata. Sami możemy określić grupę docelową, czyli osoby, które uważamy za potencjalnych klientów naszej witryny i do których chcemy trafić z naszym przekazem. A do tego płacimy tylko i wyłącznie za realne efekty, czyli za kliknięcia w reklamę. Zyskujemy pełną kontrolę nad wydatkami, które możemy zmniejszać lub zwiększać w zależności od posiadanego budżetu oraz efektów, które sobie założyliśmy. Jeżeli zatem interesuje nas forma reklamy, która przyniesie nam szybkie i wymierne korzyści, to Google Ads będzie najlepszą inwestycją.
Z wyszukiwarki Google korzystają niemal wszyscy i są na to twarde dowody. W związku z tym kampanie Google Ads dają ogromny potencjał na promocję naszej marki i grzechem byłoby go nie wykorzystać. Oczywiście nie musimy i nie chcemy docierać do wszystkich użytkowników bez wyjątku, zdecydowanie bardziej skuteczne będzie precyzyjne dobieranie grup odbiorców. Z tym właśnie wiąże się kolejna zaleta Google Ads.
To właśnie dzięki tej funkcji możemy dotrzeć wyłącznie do osób, które stanowią naszą grupę docelową. Możemy wybierać je na podstawie wieku, płci, lokalizacji, a także zainteresowań. Jeżeli nie poznaliśmy jeszcze naszych potencjalnych klientów, wówczas mamy możliwość stworzyć kampanię ogólną i na jej podstawie wywnioskować, kto jest najbardziej zainteresowany naszymi produktami.
Wyniki naszej kampanii Google Ads możemy analizować na wielu płaszczyznach i weryfikować, które działania przynoszą najlepsze efekty. Pod lupę wziąć możemy koszt jednego kliknięcia, liczbę konwersji, liczbę wyświetleń stworzonej przez nas reklamy, a także koszt uzyskania konwersji, czyli konkretnego działania na stronie. To daje nam możliwość obliczenia ROI, czyli wskaźnika opłacalności naszych działań.
Sami odpowiedzialni jesteśmy za budżet naszej kampanii i ustalić możemy jego miesięczną wartość. Mamy również możliwość stworzenia jednej ogólnej puli, którą podzielmy na wszystkie kampanie, bądź też zdecydowania, na którą kampanię przeznaczymy więcej pieniędzy. I co najważniejsze – nie musimy dysponować ogromnym budżetem, aby przeprowadzić skuteczną kampanię. Warto jednak traktować ten wydatek jako inwestycję.
Nie od razu musimy wiedzieć, które ustawienia oraz kierowanie kampanii da nam najlepsze rezultaty. W związku z tym mamy szerokie możliwości, jeżeli chodzi o wykonywanie testów A/B oraz eksperymentów w Google Ads. Tworząc eksperyment, powinniśmy skupić się przede wszystkim na jednej wartości, którą chcemy przeanalizować i porównać jego skuteczność w różnych konfiguracjach na podstawie danych, jakie uzyskaliśmy.
Jeżeli dopiero zaczynasz swoją działalność, wówczas kampania reklamowa w Google Ads może przynieść najlepsze rezultaty. Na efekty pozycjonowania trzeba bowiem czekać miesiącami, natomiast reklama PPC zaczyna wyświetlać się wraz z momentem zatwierdzenia jej przez system i opublikowania. Będzie to szczególnie cenna możliwość, jeżeli chcemy wypromować usługi sezonowe, konkretne wydarzenia bądź właśnie przyciągnąć nowych odbiorców.
Wpisujemy w Google daną frazę, a na samej górze strony wyświetlają nam się linki sponsorowane. Prawdopodobnie wszyscy dokładnie wiemy, jak one wyglądają. To właśnie są reklamy w sieci wyszukiwania. Ich celem może być zarówno wygenerowanie wartościowego ruchu na stronie, zwiększenie świadomości marki, jak i pozyskanie klientów, którzy na późniejszym etapie dokonają zakupu. Przy tworzeniu tego typu kampanii najważniejszym elementem będzie dobranie odpowiednich fraz kluczowych, po których wpisaniu wyświetlać się będzie użytkownikom nasza reklama. Nie powinny być one jednak zbyt ogólne, ponieważ może to obniżyć skuteczność naszej reklamy i przyciągnąć takich odbiorców, którzy w ostateczności wcale nie są naszą grupą docelową.
Zaraz po wyszukiwarce Google serwis Youtube plasuje się na kolejnej pozycji, jeżeli chodzi popularność pośród wyszukiwarek internetowych. Dzięki reklamom tam zamieszczonym mnóstwo użytkowników będzie miało możliwość, aby dotrzeć do nowych produktów oraz trafić na nieznane im marki. Dobrze jest zatem, aby nie ograniczać się wyłącznie do reklam w sieci wyszukiwania, ale także wychodzić klientom naprzeciw na wiele innych sposobów. Stawiając na reklamy w Youtube, mamy wiele formatów do wyboru. Możemy zdecydować się na in-stream, czyli reklamy, które można pominąć po pięciu sekundach. Do wyboru mamy także ten sam typ reklam, których jednak nie można pominąć. Taki materiał może trwać 15 sekund i wyświetlać się zarówno na youtube, jak i na witrynach partnerskich. Wybierać możemy także pośród 6-sekundowymi bumper ads, nakładkami produktowymi czy wieloma innymi.
Tworzenie reklam Discovery to stosunkowo nowe rozwiązanie od Google Ads, jednak niejednokrotnie bardzo skuteczne i pozwalające dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. Tego typu reklamy wyświetlać się mogą zarówno na Gmailu, jak i na Youtube oraz na kartach Google Discover dostępnych na smartfony. Reklamy wyświetlają się w oparciu o zainteresowania użytkowników oraz rodzaje wyszukiwanych informacji. Mamy możliwość skierowania ich również na grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach, na własne listy remarketingowe bądź też wybrać kierowanie demograficzne. Reklamy Discovery można zaprojektować w sposób atrakcyjny i przyciągający uwagę użytkowników, wykorzystując do tego nie tylko warstwę tekstową, ale również materiały video bądź wybrane przez nas obrazy.
Z reklamą displayową styczność miał każdy użytkownik internetu. Surfując po wybranych stronach, w różnych miejscach wyświetlają nam się banery, które składają się z połączenia grafiki oraz krótkiej warstwy tekstowej. Oto właśnie reklama displayowa. Może ona przybierać formę pop-upów, czyli wyskakujących okienek, wyświetlać się w tle lub czy przybierać formę pełnoekranową. Możemy ją również zobaczyć pomiędzy poszczególnymi nagłówkami w czytanym tekście. Tego typu reklamy wyświetlają się w Google Display Network, czyli w sieci reklamowej, w skład której wchodzą miliony witryn, zarówno najpopularniejszych serwisów informacyjnych, lifestylowych czy blogów. Czy to oznacza, że nasza reklama będzie wyświetlała się wielu przypadkowym użytkownikom? Zdecydowanie nie! Dobrze stworzona kampania w sieci reklamowej trafi przede wszystkim w te miejsca, gdzie znajduje się nasza grupa docelowa.
To oczywiście zależy. Najlepszym rozwiązaniem byłoby działanie dwutorowe. Nie we wszystkich przypadkach okazałoby się ono jednak opłacalne. Jeżeli dopiero wchodzimy na rynek i chcemy szybko wypromować produkt, to w tym przypadku Google Ads będzie rozwiązaniem, które sprawdzi się najlepiej. Podobnie będzie wyglądała sytuacja, kiedy chcielibyśmy wypromować konkretne wydarzenie bądź usługi wykonywane wyłącznie sezonowo. Działania SEO, czyli mające na celu sprawić, by strona internetowa wyświetlała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, są jednak długoterminowe i przynoszą pierwsze rezultaty dopiero po kilku miesiącach. Z pewnością za sprawą takich działań koszt pozyskiwania użytkowników będzie znacznie niższy, a ruch na stronie ulegnie znacznej poprawie, jednak aby osiągnąć te efekty, będzie należało uzbroić się w cierpliwość.
Google Ads daje możliwość stworzenia specjalnej kampanii produktowej. Wyświetlane są one w zakładce Google Zakupy, a po kliknięciu w nią użytkownikom wyświetlają się setki produktów, którymi jest w danej chwili zainteresowany. Konstrukcja takiej reklamy to przede wszystkim zdjęcie produktu, ale również cena i opis, a także nazwa naszego sklepu. Aby wystartować ze swoją kampanią produktową, należy najpierw zarejestrować swoje konto w Google Merchant Center, a następnie połączyć je z kontem Google Ads. Jeżeli tego dokonamy, wówczas możemy odpalić naszą pierwszą kampanię produktową.
I tak, i nie. W praktyce powołanie do życia swojej pierwszej kampanii Google Ads jest stosunkowo proste i niepotrzebni są do tego specjaliści. Podstawową wiedzę z tego zakresu można nadrobić bardzo szybko, a następnie wybrać najlepszy dla nas rodzaj reklamy i działać. Niestety takie podejście do tematu może ostatecznie rodzić wiele frustracji, ponieważ nasza kampania nie będzie przynosiła konkretnych efektów, budżet wyczerpie się bardzo szybko, a liczba konwersji będzie znikoma. Dlatego właśnie z tego względu lepiej jest oddać kontrolę nad kampanią profesjonalistom, którzy będą wiedzieć, w jaki sposób ją optymalizować i ustalać stawki, aby w efekcie dały one rezultaty w postaci sprzedaży, zapytań czy telefonów.
Reklama wyświetla się niemal od razu, więc już od samego początku możemy obserwować, ile osób w nią kliknęło i czy przekłada się to na określoną konwersję. Oznacza to, że pierwsze rezultaty widoczne są od razu, jednak z czasem wzrasta także efektywność danej kampanii po regularnym przeprowadzaniu jej optymalizacji.
Teoretycznie istnieje zjawisko opisane jako Click Fraud, jednak w praktyce Google zdążyło już się przed nim w odpowiedni sposób zabezpieczyć. Po pierwsze konkretna reklama wyświetlana jest danemu użytkownikowi określoną ilość razy i często po kliknięciu przestaje się pojawiać. Ponadto wszystkie przejścia na daną reklamę przechodzą najpierw przez system Google, który jest w stanie wyłapać tak zwane nieprawidłowe kliknięcia. Tego typu kliknięcia nie są uwzględniane w raportach naszej kampanii, a także nie obciążają naszego budżetu reklamowego.
Nie wiesz jakiej usługi będzie potrzebować Twoja firma? A może zastanawiasz się ile Ciebie to będzie kosztować?
Nie zastanawiaj się, tylko skontaktuj się z nami i uzyskaj profesjonalną pomoc i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.