01.
Już od przeszło 20 lat obserwujemy w internecie rozwój blogosfery i twórców internetowych. W ciągu tych lat pojęcie bloga zdążyło oczywiście nieco ewoluować. Z pierwotnej roli, jaką on odgrywał, będąc internetowym dziennikiem, stał się skutecznym elementem marketingowym. Jeżeli posiadasz własną firmę lub sklep internetowy, postawienie na prowadzenie bloga może okazać się ogromnym krokiem na drodze do sukcesu Twojej marki.
Oczywiście samo założenie bloga na nic się nie zda, trzeba jeszcze w odpowiedni sposób zadbać o treść, która będzie na nim publikowana. Tematycznie musi ona nawiązywać do obszaru działalności firmy. Umiejętnie publikowane wpisy stawiają daną markę w pozytywnym świetle, są w stanie odpowiedzieć na nurtujące potencjalnych klientów pytania, czy też wzbudzić ich ciekawość i zainteresowanie konkretnymi produktami i usługami. Jeżeli prowadzisz blog firmowy, pokazujesz swojej społeczności, że jesteś profesjonalistą w danej dziedzinie, znasz się na rzeczy, a do tego potrafisz tę wiedzę w ciekawy sposób przekazywać innym. To najlepsza droga do tego, aby wokół własnej marki zbudować społeczność zaangażowanych odbiorców, którzy regularnie będą zaznajamiać się z opublikowanymi treściami i przekazywać te informacje dalej. Ze statystyk wynika, że ludzie uwielbiają blogi i znacznie chętniej korzystają z eksperckiej wiedzy na nich zamieszczonej, niżeli z innych źródeł informacji. Prowadzenie blogów może zatem nasycić spragnionych wiedzy odbiorców wartościową treścią przekazaną w ciekawej formie, co tym samym przełoży się na zwiększony ruch na Twojej witrynie. Jeżeli nie prowadzisz jeszcze firmowego bloga – naprawdę nie warto czekać. Wiemy, że jest to zadanie wymagające rzetelności i skrupulatności, dlatego chętnie Ci w tym pomożemy.
Jest to oczywiście jeden z ważniejszych aspektów prowadzenia bloga. Należy zadbać o to, aby publikowane na Twoim blogu teksty były zgodne z zasadami SEO. Wówczas będziesz mógł obserwować, jak witryna umacnia się w wynikach wyszukiwania.
Od momentu założenia bloga będziesz mógł przedstawiać szerszej rzeszy osób historię swoją i swojej marki. Nie będziesz już sprzedawał anonimowych produktów i usług, a sprawisz, że będą one mogły zyskać swój indywidualny charakter oraz stać się bardziej rozpoznawalne.
Poprzez wpisy na blogu możesz zachęcać klientów, aby zapisywali się do newslettera i tym samym zostawiali swoje dane kontaktowe. W ten sposób można dotrzeć do indywidualnych jednostek i nawiązując z nimi relację, przekonać do kupna produktów.
Blog, poza oczywistą funkcją przekazywania odbiorcom ciekawych i merytorycznych treści, to idealne narzędzie do promowania swoich produktów i usług. Jeżeli wartościową i wciągającą treść połączymy z przestawieniem naszych produktów, może przełożyć się to na lepsze wyniki sprzedażowe.
Choć prowadzenie bloga firmowego może wydawać się czymś stosunkowo prostym – w końcu wystarczy tylko usiąść, napisać i opublikować – to praktyka podpowiada, że jest to zadanie, które wymaga skrupulatnego i fachowego podejścia. Dzięki naszym działaniom będziesz miał pewność, że wszystkie wpisy na Twoim blogu zostaną starannie zaplanowane, będą obfitowały w ciekawą tematycznie treść, w której zostaną umieszczone dokładnie dobrane słowa kluczowe.
Piszemy przede wszystkim dla czytelników, a nie wyłącznie dla algorytmów. Pragniemy, aby osoby, które będą odwiedzać danego bloga, poczuły się na nim dobrze, zostały zaciekawione treścią i uzyskały dawkę wartościowych informacji i odpowiedź na wszystkie nurtujące ich pytania. Masowe publikowanie wątpliwych merytorycznie treści jedynie w celu zwiększenia widoczności danej domeny według nas mija się z celem, dlatego unikamy takich praktyk jak ognia.
Jeżeli wpisy na blogu nie pojawiałyby się regularnie, to zamysł prowadzenia takiej domeny internetowej prawdopodobnie mijałby się z celem. A już na pewno nie przyniósłby takich samych korzyści, jak wtedy, gdy treści są z góry zaplanowane i publikowane w regularnych odstępach czasowych. Regularne wpisy to także sygnał dla czytelników, że Twoja firma działa na bieżąco i że mogą oni spodziewać się nowych treści w określonych dniach.
Żeby prowadzić bloga, trzeba być na czasie, regularnie robić reaserch i sprawdzać nowe trendy w danej branży. Słowem – nie można zostawać w tyle. Odbiorców nie interesują tematy, o których mówiło się w zeszłym sezonie. Dlatego zadbamy o to, żeby na Twoim blogu panowała różnorodność zarówno pod względem tematyki, jak i formy publikowanych wpisów. Nie zapomnimy oczywiście zadbać o optymalizację pod kątem SEO.
Prowadzenie firmowego bloga wymaga przede wszystkim poświęcenia sporych nakładów czasu, aby systematycznie i regularnie publikować konkretne treści. Wymaga umiejętności ciekawego konstruowania i przekazywania swoich myśli, aby nie zanudzić potencjalnych czytelników nudnymi wywodami. Ostatecznie wymaga także znajomości zasad SEO, aby móc w pełni wykorzystać potencjał do wypromowania witryny.
Jeżeli powierzysz nam poprowadzenie Twojego bloga, te wady będą dla Ciebie nieodczuwalne.
Można prowadzić bloga przez jakiś czas, można również nie prowadzić go w ogóle. W obu przypadkach możemy jednak pożegnać się z wszystkimi korzyściami, które płyną z publikowania wpisów. Dla większości firm regularnie aktualizowany blog firmowy jest nieodłączną częścią danej strony i tak też powinniśmy do niego podejść.
Zwiększona sprzedaż to tak zwany efekt uboczny prowadzenia bloga. Jego pierwotnym zadaniem jest zwiększenie popularności Twojej marki, przyciągnięcie i zaciekawienie nowych odbiorców, wypromowanie się na godnego zaufania eksperta w swojej dziedzinie. To wszystko może sprawić, że w długofalowej perspektywie odnotujesz wzrost sprzedaży produktów lub usług.
Na to pytanie nie ma konkretnej odpowiedzi. Na efekty pozycjonowana zazwyczaj trzeba trochę poczekać – w niektórych przypadkach nawet do kilku miesięcy. Nie powinno nas to jednak zniechęcać, efekty są bowiem naprawdę długofalowe i w szerszej perspektywie nasza cierpliwość zwyczajnie się opłaci.
Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie w tym celu własnej domeny i założenie bloga na jej podstronie. Dzięki temu blog będzie bezpośrednio identyfikowany z Twoją marką. Jest jeszcze jedna bardzo istotna korzyść płynąca z wyboru takiego rozwiązania. Blog automatycznie przyczyni się także do pozycjonowania strony Twojej firmy.
Zdecydowanie nie każda firma musi decydować się na bloga, pytanie jednak, dlaczego miałaby rezygnować z takiej możliwości? Korzyści prowadzenia bloga jest cała masa, a niezdecydowanie się na otworzenie takiego kanału komunikacji, to odcinanie sobie potężnej możliwości wypromowania własnej marki.
Przede wszystkim – ciekawe. Oczywiście, należy się skupić na treściach, które oscylują wokół tematyki firmy. Jednak każdy temat można przedstawić w lekkiej i przystępnej formie. To, że chcemy przedstawić światu, że nasza firma jest ekspertem w swojej branży, wcale nie oznacza, że musimy robić to za pomocą fachowego i skomplikowanego języka. Wręcz przeciwnie. Sztuką będzie przyciągnąć i zainteresować czytelnika. W doborze tematów pomoże nam natomiast analiza słów kluczowych oraz śledzenie branżowych trendów.
Najważniejsza w tym przypadku regularność. Choć trzeba wiedzieć, że regularne dodawanie jednego wpisu na kwartał również mija się z celem i nie pozwoli wyciągnąć z bloga szerszych korzyści. Jeżeli Twój blog jest nowy i został stosunkowo niedawno powołany do życia, dobrze będzie zwiększyć liczbę postów i częstotliwość ich publikacji. Taki zabieg szybciej przyciągnie na stronę nowych użytkowników. Z czasem można nieco tę częstotliwość zmniejszać, jednak należy pamiętać o regularności i nie dopuścić do powstawania długich przerw pomiędzy opublikowaniem kolejnych wpisów.
Należy i wręcz powinno się to robić, aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Portale społecznościowe zrzeszają masę ludzi, więc za ich pośrednictwem możemy ich informować o istnieniu danej firmy. Dobrze jest również regularnie udostępniać linki do opublikowanych wpisów na naszym firmowym fanpage’u, aby nasi obserwatorzy byli informowani o nowych treściach. Warto rozważyć stworzenie newslettera, za którego pośrednictwem będziemy mogli docierać do indywidualnych odbiorców naszego bloga i informować ich o pojawianiu się nowych wpisów. Taki zabieg pozwoli wokół naszej strony zgromadzić grupę zaangażowanych odbiorców.
Dobry wpis na blogu charakteryzuje się kilkoma niezmiennymi elementami, o których zawsze należy pamiętać. Podstawą będzie przede wszystkim tytuł. Musi być chwytliwy, ciekawy, zachęcający do wejścia na stronę, jak i dobrze oddawać treść całego wpisu. Nikt z nas nie lubi clickbaitowych tytułów, które co prawda generują ruch na stronie, ale w żaden sposób nie przekładają się na poziom zaufania do marki. Kiedy mamy już atrakcyjny tytuł, należy jeszcze zadbać o atrakcyjną formę. We wpisie należy zachować podział na śródtytuły, warto też pamiętać o pogrubieniach najważniejszych partii tekstu. Dobry wpis na bloga musi przyciągać użytkowników zarówno pod względem treści, jak i czytelnej formy.
Nie ma co do tego reguły. Wpis na bloga powinien w pełni wyczerpać temat, który podjęliśmy i jest to główna zasada, którą należy się kierować. Często przyjmuje się, że minimalna objętość takiego wpisu to około 3500 zzs. Nie istnieje górna granica, której powinniśmy przestrzegać. Warto natomiast zdać się na zdrowy rozsądek i pamiętać o tym, aby nie zniechęcić i nie zanudzić czytelnika zbyt długimi wywodami.
Nie wiesz jakiej usługi będzie potrzebować Twoja firma? A może zastanawiasz się ile Ciebie to będzie kosztować?
Nie zastanawiaj się, tylko skontaktuj się z nami i uzyskaj profesjonalną pomoc i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.